Hahah, örülök, hogy Eldán is összefutni ilyen elvetemültekkel. ♥
Ne is mondd, klasszika-filológiára is nagyon szerettem volna menni, majdnem azt vettem fel BA-n minornak, csak aztán a nyelvészet elcsábított... Azóta fontolóra vettem párszor, hogy majd brahiból egyszer megcsinálom. Na meg a nyelvszakok is... lyally.
Csak ez a gond, ahogy mondod, nem kellene közben éhen halni. :') Volt szerencsém rákényszrülni az egyetem melletti munkára, így tapasztalatból mondhatom, hogy nope. (Ezt az ADHD-gyanús agyam mondja főleg. )
Akkor ha mmár doktori, annál is jobban szurkolok. Ha ezen a pályán maradsz, s én is, egyszer lehet, valahogy összetalálkozunk. Ki tudja. ^^
A 15 egész szép szám, mi lényegében 4-en vagyunk; ebből egy csaj, akivel a BA-t együtt végeztem és ténylegesen szaktársam; egy másik amúgy másodéves, csak valami variálás volt neki, és velünk jár órákra; meg egy srác volt még előző félévben, aki most passzivált és elment kutatni. :') Plusz egy szem nappalis hungarológiás másodévesünkkel néha van közös óránk. De jövőre, ha nem csapnak megint mellénk valakit, bizony ketten leszünk. :')
Ne is mondd, ez a vírus... hát tudjuk, mennyire megbonyolította mindenki életét. :') Bár nem tagadom, a kijárási tilalmakat azért egy ici-picit élvezte az introvertált lelkem. Az online tanulásnak is megvannak az előnyei, de azért rengeteget elvesz az élményből. (És egyetemen még nem is annyira vészes, na de közép- és általános iskolában? Huhh.)
A BA szakdolim témáját fogom elővenni, csak egy másik megközelítésből vizsgálom, más aspektusait próbálom nézni. A 'csak' hangsúlyos diskurzusjelölői változatáról van szó, egy pragmaszemantikai modellben elemeztem eddig, aztán most jön a mélyebb szint, fonológiai szempontokat is be akarok vonni, a vele alkotott konstrukciókat, ilyenek. Nagyon gazdag téma, a hátránya csupán, hogy az introspekción kívül nehéz más eszközökkel vizsgálni (pl. tesztelni). Korpuszban keresgélek most példákat, de ott is sok a kérdéses eset, hogy ez egyáltalán a diskurzusjelölő-e vagy egy másik típus, stb... A lényeg, hogy elleszek vele.
Ezt a videót nem ismerem, de majd akkor megnézem. Egyébként ez a motiválatlanság (és esetleg neuro-divergencia) egyre gyakoribb gond szerintem, és az emberek sokan lustaságnak gondolják, de azért nem minden esetben az (sőt, többször nem az, mint de). Pont erről beszélgettünk tegnap pszicholingvisztikán, hogy nagyon kezd a modern világgal az emberek agya másfajta működésre állni, főleg a fiataloknál, és egyszerűen a régi elavult tanítási módszerek, tanrendek, stb. már nem alkalmasak lépést tartani velü(n)k.
-------------
És yaaaay, köszönjük a kihívás posztját, Zira! ^^
Ha lesz annyi eszem, hogy nem felejtem el, akkor bele is fogok ma.